søndag 20. januar 2013

Mini-Polarbrød

Etter mye inspirasjon av venner på facebook, og forum måtte jeg bare bake disse. Har bakt Mini-Polarbrød! Tenkte dette ville være en god ide for å få ungene til å spise litt.. Dette er jo flott matpakkefyll.
De kan også bakes grovere, men denne varianten brukte jeg kun vanlig mel i.

Jeg brukte samme oppskriften jeg har til hamburgerbrød, men tok en ekstra teskje sukker i, siden de skal være litt søte.



Mini-Polarbrød
 
800g hvetemel
1 pk tørrgjær
1 ts salt
2 ts sukker
6ss smeltet smør
6 dl melk
 
Bland det tørre. Smelt smør, og temperer melka i. Bland sammen, og la deigen heve.
Kjevl ut, og stikk ut brødene. Jeg brukte en rund kakestikker, men her har man uante muligheter!
stikk huller i dem, og stek de i ovn på ca 200 grader i 11-12 min.
 
Tips!
Ikke etterhev dem, da blir de ikke flate, men boller. Sett ovnen på når du begynner kjevlingen, så får du puttet de inn fortløpende.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar